Η Καρδίτσα και το παράδειγμά της



Όλοι ξέρουμε, πως η ραγδαία αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, οδήγησε στη μεταβολή των κυκλοφοριακών δεδομένων για όλα τα αστικά κέντρα. Τι κάνουν, όμως, οι αρχές για την βελτίωση των αστικών κέντρων;

Μπορεί εξαιτίας ενός σοβαρού ατυχήματος, που είχα στην παιδική μου ηλικία (μου είχε ανοίξει το κεφάλι και με βάλανε στο χειρουργείο…) να μην ανεβαίνω καν σε ποδήλατο, αλλά θαυμάζω εκείνους που πηγαίνουν στην εργασία τους με ποδήλατο. Στην Αθήνα όμως, ομολογώ ότι είναι ρίσκο!

Ευτυχώς, πάντα υπάρχουν τα φωτεινά παραδείγματα δημοτικής αρχής που – προς το παρόν -αποτελούν τις εξαιρέσεις. Ξέρατε ότι, η πόλη της Καρδίτσας διαθέτει ένα δίκτυο 4 χλμ. αστικού και 10 χλμ. περιαστικού ποδηλατοδρόμων και αποτελεί πανελλήνιο παράδειγμα για την προώθηση του ποδηλάτου και της βιώσιμης κινητικότητας;

Προσωπικά, το έμαθα τον Αύγουστο που την επισκέφτηκα και εντυπωσιάστηκα. Το έψαξα λοιπόν και έμαθα πως ο δήμος Καρδίτσας, προχώρησε σε ένα πλαίσιο έργων, παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών ζητημάτων, κατόπιν ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης από επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου.

Tο 2004 η Δημοτική Αρχή, με Δήμαρχο τον Χρήστο Τέγο, πήρε στα σοβαρά την υπόθεση ποδήλατο και ξεκίνησε την κατασκευή ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων, που ολοκληρώθηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος του, με σκοπό να αποσυμφορηθεί το κέντρο από τα αυτοκίνητα και να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους κατοίκους να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Παυσίλυπο

Μάλιστα, υπήρξε και μέριμνα ώστε να γίνει ειδική αναφορά στο βιβλίο που διδάσκονται οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού.

Η σχέση των κατοίκων της Καρδίτσας με το ποδήλατο είναι πολύ καλή. Εκτός, από τους κατόχους ποδηλάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη, ο δήμος Καρδίτσας χορηγεί στον κάθε επισκέπτη για τις δουλειές του στο κέντρο της πόλης ένα δημοτικό ποδήλατο, με την προϋπόθεση ότι θ’ αφήσει το αυτοκίνητό του σ’ έναν από τους δημοτικούς υπαίθριους χώρους στάθμευσης. Εφόσον σταθμεύσει το αυτοκίνητο, μπορεί να δανειστεί ένα από τα ποδήλατα που έχει φροντίσει ο δήμος Καρδίτσας να υπάρχει στο πάρκινγκ, προκειμένου να κάνει τη δουλειά του και στη συνέχεια να το επιστρέψει, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Η Καρδίτσα είναι μια επίπεδη πόλη και οι αποστάσεις είναι τόσο μικρές, που η κίνηση με το ποδήλατο συνεπάγεται ταχύτητα στη διεκπεραίωση των εργασιών, ευχαρίστηση και άθληση μαζί, ενώ, παράλληλα με τον τρόπο αυτό ενισχύεται το μήνυμα «Πράσινο στους πολίτες – κόκκινο στα ΙΧ» και στη γενικότερη φιλοσοφία για αλλαγή νοοτροπίας στη χρήση του αυτοκινήτου.


Μπράβο τους γι΄ αυτήν την πρωτοβουλία! Μακάρι να την παραδειγματιστούν και άλλοι δήμοι.

4 σχόλια (+add yours?)

  1. Vassilis
    Σεπτ. 25, 2009 @ 13:15:25

    όταν υπάρχει η θέληση, η νοοτροπία αλλάζει!
    Μπράβο στη δήμαρχο αλλά και στους Καρδιτσιώτες που αφήνουν τα αυτοκίνητά τους. Βέβαια το χειμώνα μπορεί να δυσκολεύουν λίγο το πράγματα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

    Ώστε και εσύ α-ποδήλατη; Για τους ίδιους σχεδόν λόγους είμαι και εγώ στην ίδια κατηγορία, αλλά τώρα με τις μικρές να μεγαλώνουν πρέπει να αρχίσω πάλι …. μαθήματα!

    Απάντηση

  2. savvina
    Σεπτ. 25, 2009 @ 13:50:15

    Καλά και εγώ φέτος το καλοκαίρι είχα την τύχη να περάσω από την Καρδίτσα σε επιστροφή από Άρτα και όταν είδα ποδήλατα να κυκλοφορούν έπαθα την πλάκα μου.
    Μου άρεσε πολύ το μέσο μετακίνησής τους.
    Οι περισσότεροι πέρναν τα ποδήλατά τους και πηγαίναν είτε στην δουλειά τους είτε την βόλτα τους.
    Πολύ καλό αυτό το έργο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για τον ποδηλάτη.
    Αλλά σιγά μην φτιάξουν και στην Αθήνα τους δρόμους για να μπορούν να κυκλοφορούν και ποδήλατα?
    Ας τους φτιάξουν πρώτα για να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά μας ασφαλή, γιατί με τόσες λακούβες κάθε λίγο και λιγάκι αμορτισέρ αλλάζουμε.
    Καλή σου μέρα φιλενάδα.

    Απάντηση

  3. Osiris
    Σεπτ. 26, 2009 @ 20:59:20

    Συγχαρητήρια στην Καρδίτσα.
    Είναι μια υπέροχη πρωτοβουλία που τιμάει του κατοίκους της. Αυτό σημαίνει πολιτισμός.

    Καλό Σαββατόβραδο Matriga.

    Πολλά φιλιά

    Απάντηση

  4. ioanna
    Σεπτ. 29, 2009 @ 15:46:01

    Η Καρδίτσα αποτελεί πόλη παράδειγμα όσον αφορά στην κατασκευή ποδηλατοδρόμων και στη χρήση του ποδηλάτου.
    Ωστόσο δεν είναι η μόνη πόλη στην Ελλάδα που έχει ποδηλατόδρομους. Τουλάχιστον 11 ακόμη δήμοι έχουν αυτή τη στιγμή ποδηλατοδρόμους (Ιτέα, Τρίκαλα, Ρέθυμνο κλπ) ε νω σε αρκετές πόλεις έχει εξαγγελθεί η κατασκευή τους.
    Ανάμεσα σε αυτές , με χαρά μπορώ να πω, ότι ανήκει η πόλη μου, η Κόρινθος.

    Μία φανατική ποδηλάτισσα!

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: